top of page
Artboard 57 copy-100.jpg

לארגן אירוע שעת הקוד

  • אם זו שעת הקוד הראשונה שלך, וגם אם לא - יש לנו עבורך מערך שיעור לדוגמא וטיפים מעולים שאספנו לאורך השנים ויעזרו לך ולכיתה שלך להפיק יותר משעת הקוד. בנוסף, בעמוד AI ומעבר, ניתן למצוא תכני העשרה למארגני אירועים ולתלמידות ותלמידים שסקרנים לשמוע וללמוד עוד על הטכנולוגיה המדהימה הזאת.

  • לא צריך להבין במחשבים בשביל להעביר שעת קוד, הפעילויות בנויות כך שגם מורים למקצועות שונים, הורים, מדריכות, תלמידים או מתנדבות שעובדות בחברות טכנולוגיות יוכלו להעביר בקלות פעילות בלי שום ידע מוקדם.

  • כדאי לוודא שיש מספיק מחשבים תקינים, לא צריך מחשב לכל ילד.ה - אנחנו ממליצים לעבוד בזוגות או שלשות, בעיקר בכיתות הנמוכות. כדאי גם לקשט את הכיתה, להדפיס ולתלות את הפוסטרים שיישלחו לכם במייל אחרי ההרשמה ולהפוך את שעת הקוד לאירוע חגיגי. אל תשכחו להדפיס את תעודות ההשתתפות ולרשום עליהן את שמות הילדים והילדות כדי שיהיו מוכנות לחלוקה בסיום הפעילות.

5 דק'
מצגת קצרה או סרטון וידאו להשראה אפשר לבחור את הסרטון שהכי מתאים לך מתוך הסרטונים שבקישור 
Add a Title
5-10 דק׳
דיון בכיתה - נסו לדמיין איך יוכלו להיראות בעתיד כלי נגינה, כיתות בבית הספר או אמצעי תחבורה ציבורית. האם יש משימות שהייתם רוצים שמחשב יעשה במקומכם? האם יש פעולות שלא הייתם רוצים שמחשב יעשה במקומכם?
בשנה האחרונה, בינה מלאכותית יוצרת איפשרה קפיצה טכנולוגית משמעותית. היא מאפשרת מענה לשאלות מורכבות, יצירה של דימויים ויזואליים מרהיבים, כתיבה של טקסטים מגוונים ואפילו סיוע בכתיבת קוד. המערכות האלה ישפיעו בצורה משמעותית על החיים של כולנו, ולכן חשוב שנוכל להבין אותן, להיעזר בהן ביעילות, לדעת מה עדיין לא כדאי לתת להן לעשות ולפעול כדי לשפר אותן. 
את החלק הזה אפשר לעשות יחד במסגרת הכיתה, או אפילו במסגרת בית הספר, ולאחר מכן להתפצל לעבודה באופן עצמאי או בקבוצות קטנות.
30-40 דק׳

התנסות עצמאית בפעילות קוד

בזמן שהתלמידים עובדים באתר, כדאי להסתובב ביניהם, לשאול שאלות ולהנחות אותם במידת הצורך. 

כשהתלמידים שואלים שאלה, אנחנו ממליצים לא לתת להם את הפתרון מיד, אלא לשאול אותם שאלות ולעודד אותם לעזור זה לזה ולהתקדם באופן עצמאי. 
5-10 דק׳

דיון מסכם בכיתה וחלוקת תעודות השתתפות

זה הזמן לסכם את האירוע. אפשר להוביל את הדיון באמצעות שאלות כמו איך הייתה החוויה? מה למדתי והאם ארצה להמשיך ולהתנסות בפעילויות קוד? מה יצרתי ומה ארצה ליצור בעתיד באמצעות טכנולוגיה?

אל תשכחו לחלק תעודות בסיום הפעילות, להצטלם, לשלוח להורים וגם לשתף ברשתות החברתיות עם ההאשטאג #שעת הקוד

למערכי שיעור ייעודיים בנושא AI היכנסו לכאן

מערך שיעור לדוגמא לשעת הקוד

bottom of page